Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Router czy można?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Router czy można?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 15 May 2017 22:35:00 +0200
W dniu 2017-05-15 o 21:37, Trefniś pisze:
W dniu .05.2017 o 21:18 <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> pisze:

W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 09:00:08 UTC+2 użytkownik
rad...@konto.pl napisał:

napisałam:
> Witam. Mam pytanie: jak trudne jest poznanie hasła do Wi-Fi? Czy
dużo trudu trzeba, by "shakowac" hasło, poznać je samemu? Jest to
możliwe w ogóle?

Przy szyfrowaniu WEP proste.
Przy WPA2 raczej niemożliwe jeżeli hasło nie jest ze słownika.

Dziękuję za twoją odpowiedź.

Moje pytanie zadałam nieprecyzyjnie: ja nie chcę się "dostać na czyjąś
sieć".
Ja obawiam się o moją, mój router - że ktoś ma WIFI ode mnie bez mojej
zgody, bo potrafi złamać hasło.

Używam właśnie WPA2. Hasło zmieniałam dotąd dość często obawiając się,
że osoba niepowołana korzysta z mojego routera mimo braku mojej zgody.

Teraz jestem spokojniejsza.

Jeszcze raz dziękuję.

Od czasu do czasu możesz sprawdzić, jakie urządzenia są zalogowane do
Twojej sieci.

Np. programem Wireless Network Watcher firmy Nir Sofer:
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watcher.html

Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też
spolszczenie.
Jeśli będziesz miała pytania, pomożemy tutaj.

Zawsze jeszcze można dołożyć filtrowanie MAC, aczkolwiek czasem jest to upierdliwe. Oraz do obejścia, jak ktoś wie.

Poza tym można wyłączyć rozgłaszanie sieci WiFi.

Jest jeszcze kilka innych sposobów zabezpieczeń (np. Radius), ale one nie dotyczą "zwykłego" usera.

--
Pozdrawiam.

Adam