Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Mon, 8 May 2017 11:43:35 +0000 (UTC)
Dnia 02.05.2017 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał/a:
> Mam starego laptopa, w ktorym jako systemowy jest dysk SSD 48GB i drugi HDD
> (oryginalnie byl jako systemowy) 120GB. Jak najsprytniej zrobic zeby dalo
> sie ten HDD wylaczyc ale nie w biosie lub fizycznie bo chicalbym moc go
> wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer). Docelowo bedzie na tym
> komputerze linuks. Glownie chodzi o wyeliminowanie halasu.

Docelowo na Linuksie nie montuj zasobów z tego dysku.
Sam się uśpi.

A ręcznie możesz wymusić uśpienie komendą hdparm -Y /dev/sdb,
która wyśle do dysku polecenia ATA_OP_SLEEPNOW1,
ATA_OP_SLEEPNOW2 -wystarczy wrzucić to do ulubionego autostartu.

Hdparm ma też port dla Windows- możesz potestować.

[co śmieszniejsze, kiedyś miałem dysk w zewnętrznej
chińskiej obudowie usb, który po wysłaniu komendy
ATA_OP_SLEEPNOW2 się wybudzał :-) Ale wystarczyło
w źródle hdparma ustawić wysyłanie tylko ATA_OP_SLEEPNOW1,
przekompilować- i grzecznie szedł spać :-)]

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.