Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cooler do starego procesora z Socket 7

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cooler do starego procesora z Socket 7
From: ToMasz <Nieczytam@orange.pl>
Date: Fri, 14 Apr 2017 19:33:26 +0200
W dniu 14.04.2017 o 19:05, Atlantis pisze:

Ja bym za tym właśnie optował o ile tylko ten radiator da się odkleić. A
nawet jakby nie, to chyba można kupić jeszcze taki procek za 1 zł? :)

Nie za 1 zł. Sam jestem zaskoczony, ale wygląda na to, że sprzęt z tego
okresu powoli zaczyna być traktowany w kategorii zabytku techniki, a nie
komputerowego złomu. Procki chodzą na Allegro po kilkadziesiąt zł, płyty
główne nawet drugie tyle. Nie są to co prawda ceny zaporowe, ale chcąc
złożyć sobie kompletny zestaw trzeba by trochę wydać.

W przypadku 386/486 tendencja jest jeszcze wyraźniejsza.

tak i nie. po złomach, u ludzi na strychach, wala się tego dużo. sęk w tym, że coraz więcej firm, odzyskuje złoto. złota na starych prockach było dużo, a jak sam widzisz kolekcjonerstwo też się ma dobrze. jednak jest jedno ale. naiwniaków nie brakuje, więc płacą jak barany. jeśli chcesz mieć komp do grania, to da się spoko tak skonfigurować nowoczesny soft, żeby stare gry myślały ze mają do dyspozycji pentium 1, albo 386. Sam tak robię z amigą. I teraz jakbym miał czekać na dyskietki.... a na emulowanej mogę grę przerwać w dowolnym momencie, zapisać stan i wznowić za kilka dni. Wracając do głównego wątku. o ile wiem, Twój procek ma dość dużą powierzchnię oddawania ciepła. kup najtańszy pasujący radiator z wentylatorem i przyklej. silikonem, klejem do szyb - czymkolwiek. da radę na 100% przewodzić ciepło i utrzymać ciężar. jak Ci takie rozwiązanie nie pasuje - sory, nikt Ci nie wyprodukuje wentylatorka z 95 roku za dolara

ToMasz