Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Manipulowanie przy S.M.A.R.T

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Manipulowanie przy S.M.A.R.T
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 7 Mar 2017 00:40:36 -0800 (PST)
W dniu wtorek, 7 marca 2017 09:26:18 UTC+1 użytkownik JaceK napisał:
> Kupiłem używany dysk na allegro ("jak nowy"). Dysk jest z 2010 roku, ale
> S.M.A.R.T raportuje tylko kilkanaście godzin przepracowanych i podobną
> niewielką liczbę włączeń/wyłączeń. Zauważyłem, że podczas pracy czasami
> coś w nim puknie, jakby głowica odskoczyła, po czym dalej pracuje
> normalnie. Podczas uruchamiania również wydaje terkoczące dźwięki,
> głośniejsze i dłuższe niż moje inne dyski, tak jakby wielokrotnie się
> rozpędzał, ale finalnie uruchamia się i pracuje normalnie. Na razie dysk
> nie sprawia problemów ale mam pytanie, czy jest możliwe aby sprzedawca
> [...]

Internet mówi że to mozliwe. przy czym jak to zrobić już nie jest takie
oczywiste. Nie próbowałem takiego czegoś bo mi nie było potrzebne ale mysle ze
są metody na to aby te dane zmodyfikować. Może nie za pomocą popularnego
oprogramowania ale jakieś fikuśne diagnostyczne pewnie takie coś potrafi.

W przypadku tego dysku tak długo jak smart ci nie pokazuje pogarszających
statystyk to bym sie nie martwił.
Jesli jednak dyskowi nie ufasz to nic tego nie zmieni, nie trzymaj na nim
ważnych danych albo danych nie zbackupowanych...