Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Thu, 2 Feb 2017 22:00:58 +0100

> W pierwszej kolejności kabel, szczególnie w okolicy wtyczki i zasilacza.
> Powiekszająca sie rezystancja kabla (urywają sie kolejne druty) powoduje
> spadek napięcia a to znowu powoduje cieższą pracę przetwornicy. W
> skrajnych warunkach może to uszkodzić przetwornicę w laptopie. Kabel w
> miejscu uszkodzenia czasem "grubnie" z powodu ciepła, deformując izolację.

Widocznych uszkodzeń nie widzę. Jak prawdopodobne jest "wewnętrzne"
uszkodzenie kabla, nie skutkujące żadnym naruszeniem izolacji od
zewnątrz? Fakt - był dość często "owijany" wokół zasilacza...
Czy tymczasowe (zanim nie skombinuję innego zasilacza) użytkowanie
polegające na ładowaniu w stanie wyłączonym i korzystaniu z niego na
baterii jest bardzo ryzykowne?
Wiem, że sprzęt leciwy i niewiele wart,ale darzę go pewnym sentymentem i
włożyłem trochę pracy w jego modyfikacje. Poza tym jest niesamowicie
wygodnym sprzętem "warsztatowym" i "drugim laptopem" - nie zawsze mam
ochotę taszczyć ze sobą ThinkPada gdy wiem, że moc obliczeniowa tego
dnia akurat nie będzie mi potrzebna.

Swo0ją drogą - dlaczego tykanie pojawia się po podłączeniu zasilacza do
pracującego laptopa, ale już nie występuje po starcie na zasilaczu?