Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Thu, 2 Feb 2017 20:32:46 +0100
Dziwne zachowanie starego Eee PC 901 - pomimo swojego wieku laptop jest
ciągle używalny, bo nieco go zmodyfikowałem (2GB RAM-u, 64GB chiński
SSD, karta WiFi obsługująca WPA2, powiększona bateria).

Dzisiaj zauważyłem dziwny objaw - po podłączeniu zasilacza do
pracującego laptopa usłyszałem coś w rodzaju "tykania", wydobywającego
się z wnętrza obudowy. Ekran delikatnie przy tym przygasał, a system na
zmianę wyświetlał informację o podpięciu i odpięciu ładowarki.

Wygląda to tak, jakby zasilacz nie wyrabiał i następowały spadki
napięcia. Co może być powodem takiego zachowania? Coś banalnego
(padający zasilacz, uszkodzony kabel) czy raczej powinienem szukać
przyczyny gdzie indziej?

Co ciekawe, problem nie występuje przy ładowaniu laptopa w stanie
wyłączonym albo uśpionym. Jeśli pozwolę mu się tak poładować przez
chwilę i potem go włączę, pracuje już normalnie pod zasilaczem - nawet
na 100% obciążeniu  CPU.