Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Netbook "tyka" po podłączeniu do ładowarki
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Thu, 2 Feb 2017 21:50:08 +0100
W dniu 2017-02-02 o 20:57, PiteR pisze:

> Tykają przetwornice kiedy mają za ciężko. np w układzie zasilanym jest
> zwarcie lub bliskie zwarciu.

Otworzyłem laptopa, przeczyściłem płytę główną pędzelkiem antystatycznym
i przedmuchałem. Nie zauważyłem żadnych większych paprochów. Miałem
pewne podejrzenia, bo niedawno przez nieuwagę położyłem komputer na dość
mocno zakurzonej powierzchni, gdy wentylator dość intensywnie pracował.
Poczułem wtedy specyficzny zapach przegrzanego kurzu.
W każdym razie czyszczenie nic nie zmieniło - nadal tyka po podpięciu
zasilacza przy włączonym systemie.

> Prawdopodobnie wina baterii. Zmierzenie napięcia +19v trochę przejaśni
> sprawę czy zasilacz zewnętrzny wyrabia. Potem wypadałoby podmienić
> baterię na inną i sprawdzić tykanie.

Na starej (prawie martwej) baterii jest to samo...