Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD używany - warto?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD używany - warto?
From: MB <dreernuqooc@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Thu, 19 Jan 2017 17:23:13 +0100
W dniu 18.01.2017 o 03:50, Krystek pisze:
> Hejka. Mam możliwość nabycia drogą kupna dysku SSD po okazyjnej cenie -
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        LOL

> Crucial model CT240BX200SSD1, czyli BX200 z 240GB Flash RAM. Sprzedający
> zaprezentował stan zużycia tego dysku, który wygląda następująco
> (przepraszam za jakość obrazka) -
> <http://i64.tinypic.com/zujwis.jpg>

        Powiedz znajomemu, że do tego rodzaju grafiki zdecydowanie lepiej
nadaje się bezstratny PNG. JPG to raczej do zdjęć z przejściami
tonalnymi itp. Przecież na tym screenie prawie nic nie widać.

> Suma odczytów hosta: 858 GB
> Suma zapisów hosta: 507 GB
> Suma zapisów NAND: 816
> Włączenia dysku: 292 razy
> Czas pracy: 61 godzin
> Warto? Nie warto? Nie jest to zajechany dysk?

        To jest dysk praktycznie nie używany. Pytanie dlaczego tak mało używany
i dlaczego tak mało godzin pracy w stosunku do ilości włączeń.
To był dysk w kieszeni USB czy ktoś edytował dane SMART?

Bla porównania dane z dzisiaj mojego Samsunga 830 128 GB:

https://www.techpowerup.com/ssdz/details/3305/

W skrócie:
Power-on Hours (POH) 25970 (1082d 2h)
Power Cycle Count 940
Total LBAs Written 17,063 TB

Działa jak złoto. No ale to SSD z czasów przed wynalazkami w stylu TLC
(27 nm MLC NAND).