Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaka słabsza maszyna Linuksowa na backupy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaka słabsza maszyna Linuksowa na backupy?
From: Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl>
Date: Sun, 15 Jan 2017 18:45:54 +0100
Sprawa przedstawia się tak że mam komputer do Windows 10 z dyskami: 260 giga SSD na system, 500 giga dość dawno kupiłem i dobrze chodzi, 2 tera niedawno kupiłem, gdzie mam bloki Bitcoina do pracy (100 giga) i rozrastającą się maszynę wirtualną do 1 TB Linuxa.
Teraz chcę wymienić ten dysk 500 giga nie na 2 TB ale najchętniej na 4 TB.
Mam antywirusa Total Kasperskiego, ale obawiam się trojanów które mogą zaszyfrować mi dane. Ten Kasperski ma jakiś backup ale ten backup jest niezbyt rozbudowany. Chcę użyć Bacula do ważnych danych i zapisywać do drugiego komputera po Wifi. Ten drugi komputer Byłby na Ubuntu. I teraz jaki warto niedrogi kupić? Najchętniej nie składał bym ale wziął używany, najchętniej bez dysku bo mam a poza ty dysk nie trząsłby się w transporcie. I bez monitora, więc albo bym przełączał monitor do drugiego kompa, albo bym używał Putty z mojego.