Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] FHD vs UHD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] FHD vs UHD
From: Aaben <aaben@niespam_gmail.com>
Date: Sat, 14 Jan 2017 18:47:07 +0100
Nie jest to do końca właściwa grupa, ale można ktoś coś poradzi.
Stoję przed dylematem zakupu nowego telewizora o wielkości 40-43".
Do TV zostanie podłączone HTPC, nie planuje podłączania żadnej kablówki czy satelity. Z racji ograniczonego budżetu do 2k zł waham się między:
- Full HD z częstotliwością natywną 100-120 Hz, a
- UHD, ale z 60 Hz.
Telewizor ma służyć długo czyli aż wyzionie ducha co mam nadzieje nie nastąpi szybciej niż ~10 lat.
W co się pchać? Lepszą rozdzielczość czy jednak odświeżanie.
Na co dzień do PC mam podłączony LCD 22" 1680x1050 i 60 Hz.
Te 60 Hz zupełnie mi nie przeszkadza więc skłaniam się do opcji 2, ale może w przypadku większych ekranów niższe odświeżanie daje się bardziej we znaki?