Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wtyczkologia stosowana

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wtyczkologia stosowana
From: sczygiel@gmail.com
Date: Sat, 14 Jan 2017 03:20:30 -0800 (PST)
W dniu sobota, 14 stycznia 2017 07:56:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> Najwięcej gniazd mam pionowo i te pionowe stanowią największy kłopot.
> W poziomych USB "pełny metal" wtyczki zwykle jest z wierzchu, a "przecięty
> metal" zwykle od spodu, choć mam coś jednego (pendrajw?) na odwrót :-/
>
> Pytam też o Sata/eSata !!!
> USB trudno połamać, eSata/Sata ma plastikowe zatrzaski, tylko czekam aż pekną
> :-((
>
> RJ-45 też nie znormalizowali :-((

O ile USB było projektowane jako wtyczka/gniazdo pancernoodporne o tyle ani
sata ani rj nie są przewidziane jako standard "częstowtykalny".
Dlatego tam raczej nie ma regułki co i jak. Trzeba sobie albo samemu
zapamietac, albo zaznaczyć i patrzeć jak sie wtyka.

Ostatnio widzialemtaki patent ze se lolek zielonym mazakiem/lakierem pomalowal
góre wtyczki i pasek na górze gniazdka.
I jak wtykal to wiedzial co i jak.

Poza patrzeniem co i jak sie wtyka to żelaznej reguły nie będzie. Bo zawsze sie
znajdzie inżynier co zastosuje odwrotne gniazdko bo mu bylo wygodnie
poprowadzić scieżki albo były o 2 grosze tańsze albo miał worek takich i szkoda
było kupować nowe jak te sie marnują. A ty potem masz problem ;)