Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Mon, 9 Jan 2017 00:35:48 -0000 (UTC)
Dnia Tue, 03 Jan 2017 09:14:31 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Ciekawi mnie  które i ile  :) i  jaką technikę wymiany  stosujesz. I
> jeśli pamiętasz, to  jakie objawy padnięcia miała ta  płyta, bo bywa
> że  wszystkie podejrzane  elektrolity wymienisz  a płyta  i tak  nie
> zadziała.

Objawy  były  ciekawe.  Płyta  wstawała  najpierw  po  kilkudziesięciu
sekundach po wciśnięciu przycisku, potem  czas ten urósł do kilkunastu
minut. Poza tym  wyły cewki. Jednak kopmputer, gdy  już się uruchomił,
działał stabilnie. W końcu przestał. :)

Już kiedyś były do wymiany cztery i zostały wymienione. Trzy 3300/6,3V
przy procku  i jeden 1000/6,3V  przy AGP. Nie wymieniłem  wszystkich –
wbrew sztuce elektronicznej,  ale to spowodowane było  ich zasobami na
już. W szufladzie  po prostu były takie trzy i  tamtych małych więcej,
ale potrzeba by było jeszcze więcej, więc wymieniłem tylko opuchliznę.
Zemściło się  to po  jakimś roku,  może z  okładem, właśnie  teraz. Do
wymiany są pozostałe w tej sekcji (procek), kolejna sekcja koło procka
ale na wyższe napięcie oraz szereg małych pizdryków wokół AGP i mostu.

Wziąłem  się na  sposób. Kondzie  obecnie  są mniejsze  niż z  tamtych
czasów. Nie chcąc ryzykować stosowania większej pojemności (w praktyce
nieraz dawało to  radę), kupiłem kondzie na  większe napięcie. Zamiast
6,3V  będzie  10V. Ten  parametr  akurat  może być  dowolnie  większy,
tyle,  że rośnie  wtedy fizycznie  kondensator. Tutaj  z racji  zmiany
technologicznej  przez lata,  będą i  tak takie  same albo  nawet ciut
mniejsze od oryginałów. Tylko 1500/16V  będą takie same, bo sprzedawca
nie  miał ani  1600/16V, ani  1800/16V, ani  1500/25V, ale  one akurat
padły ostatnie.

Pewności nie mam, czy to będzie  miało znaczący wpływ na ich odporność
na typowe „zużycie”, ale sądząc po ww. trzech wymienionych – i owszem.
Owe  trzy  są  nietknięte,  natomiast  w sekcji  mostu  i  AGP,  jeden
wymieniony rok temu spuchł po roku wraz z oryginalnymi.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin