Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak znaleźć kondensator z układu resetu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak znaleźć kondensator z układu resetu?
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Fri, 6 Jan 2017 12:51:24 +0000
On 05/01/2017 19:25, Jan Stożek wrote:

        Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, jak zidentyfikować na płycie
głównej kondensator generujący sygnał resetu po włączeniu zasilania?
Czasem komputer mi nie startuje po włączeniu i uruchamia go dopiero
wciśnięcie przycisku reset - podejrzewam, że szlag mógł trafić ten
kondesatorek.

        Płyta ASUS P5B, jeżeli to ma znaczenie.

IMO nie warto reanimować tej MB. AFAIR jej chipset to staruszek P965 oraz wszystkie kondensatory to elektrolity. Lepiej zrobisz kupując płytę pod ten socket (775) ale z nowszym chipsetem (IMO od P35 w górę) i z 'solid capacitors'. Przy okazji wyeliminowania problemu kondensatorów w zależności od wyboru MB możesz zyskać szybszy PCIE v2.0, obsługę DDR3 i szybszych DDR2, plus bonusy jak obsługa nowszych CPU przy czym jak zechcesz możesz zrobić moda na procki serwerowe (771) i tanim kosztem wrzucić jakiegoś powiedzmy czterordzeniowego Xenona. Sam do dziś używam GA-P35C-DS3R rev.1 (ze względu na LPT) z tamtego okresu i nie ma z nią żadnych problemów.
--