Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dell inspiron jak rozpocząć recovery?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dell inspiron jak rozpocząć recovery?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Mon, 26 Dec 2016 13:41:36 +0000 (UTC)
Witaj ToMasz, 26 gru 2016 w news:o3r1nk$enp$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> no wlasnie ta partycja recovery ma boot, jest aktywna, i za cholere z
> niej niechce ruszyc. tak jakby miala same dane, bez programu
> uruchamiajacego odzyskiwanie

Nadal nie rozumiem, czy windows się bootuje, czy nie. Nie wiadomo, czy
i gdzie jest windowsowy bootloader. Linuks ma przecież swój.
To jest pewnie MBR, a nie GPT? W każdym razie pisałeś o dwóch
partycjach poza linuksową - czyli jedna widnowsowa, druga recovery. Na
pewno nie ma tam jeszcze jednej? Wydaje mi się że Dell wciskał jakąś
swoją partycję z narzędziami diagnostycznymi, a poza tym np. tak jak ja
mam teraz pod ręką, Windows tworzy przy czystej instalacji partycję
100mb, która jest oznaczona jako active&boot.

Zakładam, że spod Windows można odpalić jakiś dellowski util, który
nagrywa partycję recovery na cd/dvd umożliwiające użycie go w razie W.
Ponieważ nie masz płytek recovery, możesz użyć instalki windows - może
jakimś cudem automatyczna naprawa odzyska opcję recovery. Może fixboot
czy fixmbr...Jeśli nie to poprostu zainstalujesz windowsa na miejscu
istniejącego - nie ruszając partycji recovery. Spod tego windowsa
użyjesz czegoś od Della, co może naprawi sytuację lub pozwoli nagrać
płytki recovery...ale to strasznie długie rozwiązanie.

Tutaj zasadniczo kłania się wiedza nt. bootowania windows. Założę się,
że w BCD jest wpis do partycji recovery. Pytanie, czy jest prawidłowy?

> Biale okno i krecace sie k˘leczko. w trybie awaryjnym jest okno z
> ikonkami, ale klikanie w ikonke nic nie daje (drugim i uruchom tez >
> nie)
W sumie F8 w windows daje menu opcji uruchamiania. Wygląda na to że
Dell zamienia to na swoje menu, gdzie jest również opcja recovery.
Mi to pachnie jakąś kaszaną w BCD.

Dobra, ja już nic nie piszę, bo czuję, że robię za animkę.
Zostaje ci szukanie w necie - jak pisałem, problem pewnie nie raz
przerabiany i da się to rozwiązać na wiele sposobów w zależnośći czego
się oczekuje.
Ok. Coś na ząb:
https://www.bleepingcomputer.com/forums/t/601363/lost-the-dell-factory-
restore-function-after-installing-windows-10/
Podobna sytuacja - gość zabootował z HirensBoot i użył GimageX do
przywócenia fabrycznego systemu. Co prawda nie wszystko wróciło do
normy, ale dalej pisze jak sobie z tym poradził.