Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dell inspiron jak rozpocząć recovery?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dell inspiron jak rozpocząć recovery?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Mon, 26 Dec 2016 12:01:28 +0000 (UTC)
Witaj ToMasz, 26 gru 2016 w news:o3qt0e$vqq$1@dont-email.me napisałeś/aś:

> witam
> mam dziwny problem. pacjent to dell inspiron n7010. ma zainstalowanego
> windowsa (nie dziala, niema netu, dostepu do panelu sterowania) i

Co to znaczy nie działa? Nie uruchamia się, nie ma wyboru systemu przy
uruchamianiu - linuks/windows?
Nie przerabiałem tego jeszcze, ale się zastanawiałem, co się dzieje z
opcjami recovery z partycji w przypadku doinstalowania nowego lub upgradu
fabrycznego windowsa, oraz doinstalowania linuxa.
Wydaje mi się, że instalacja linuxa spowodowała brak mozliwości recovery.
Stawiam, że jest to jeden z wpisów w BCD (odpalanie recovery) - tak
intuicyjnie.
Na pewno da się z tego wybrnąć, ale to musisz poszukać - z pewnością
ludzie przerabiali to na wiele sposobów.
Stawiam też, że jeśli w jakiś sposób uda ci się odpalić recovery, to po
tym zniknie ci możiwość bootowania linuksa.

Z kategori głupich strzałów, po linii najmniejszego oporu, to
zabootowałbym jakiegoś live linuxa i z niego ustawił flagę "boot" na
partycję recovery, a potem na tę drugą i sprawdzał czy w którymś
przypadku to coś zmienia.