Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] twardy dysk niby dobry a nie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] twardy dysk niby dobry a nie
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 17 Dec 2016 18:44:27 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Dec 2016 12:53:26 -0500
 doszła do mnie wiadomość
<58542a1a$0$15606$c3e8da3$9deca2c3@news.astraweb.com>
 od rs <no.address@no.spam.info>  :
>HDD WD 500GB, nie znam jego historii. Po podłączeniu do kompa zgłasza
>się w BIOS poprawnie, ale w kontrolerze urządzeń pokazuje, że dysk nie
>jest zinicjalizowany, ma pojemności ponad 120 PB, a każda operacja
>kończy się błędem. Próbowałem chyba 10ciu rożnych programów pod Windows
>(łącznie z programem WD) i Spinrite (chyba DOSowego), który mnie do tej
>pory nie zawiódł. Spinrite, coś tam naprawił. Nie wykazał żadnych
>większych błędów, wykazał właściwą pojemność, jednak Windows nadal
>pokazuje dysk jako niezdatny do użytku. Nawet makówkowy program do
> [...]

Nadpisałeś mu MBR(albo nawet nieco więcej) zerami? To mogło załatwić
sprawę. Na przyszłość zapodawaj odczyt SMART, tam można sporo
wyczytać.
--
„To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
 że zaczynamy się w niej urządzać!”