Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] twardy dysk niby dobry a nie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] twardy dysk niby dobry a nie
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Fri, 16 Dec 2016 12:53:26 -0500
HDD WD 500GB, nie znam jego historii. Po podłączeniu do kompa zgłasza się w BIOS poprawnie, ale w kontrolerze urządzeń pokazuje, że dysk nie jest zinicjalizowany, ma pojemności ponad 120 PB, a każda operacja kończy się błędem. Próbowałem chyba 10ciu rożnych programów pod Windows (łącznie z programem WD) i Spinrite (chyba DOSowego), który mnie do tej pory nie zawiódł. Spinrite, coś tam naprawił. Nie wykazał żadnych większych błędów, wykazał właściwą pojemność, jednak Windows nadal pokazuje dysk jako niezdatny do użytku. Nawet makówkowy program do naprawy dysków nie dal sobie rady. Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować? Już nie mam zdrowia testować kolejnych programów. Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda, ale nie miałem okazji się temu jeszcze bliżej przyjrzeć. Może ktoś by podał link z prostym opisem.
Z góry dzięki. <rs>