Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SATA niewiele szybsze od ethernetu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SATA niewiele szybsze od ethernetu?
From: sczygiel@gmail.com
Date: Thu, 10 Nov 2016 09:01:51 -0800 (PST)
W dniu czwartek, 10 listopada 2016 11:15:30 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> Miałem do przekopiowania z NAS-a około 1 TB danych na osobny dysk. Dysk WD
> Red (Sata III ?) sformatowany jako NTFS (to ważne, bo z formatem NTFS
> przeróżne NAS-y miewały kłopoty z prędkościami transmisji). Podpiąłem
> bezpośrednio do NAS-a przez taśmę Sata-eSata. Przewaliło ten 1,10 terabajta
> przez 5 godzin 9 minut, średnia prędkość transmisji (wg raportu NAS-a) to
> ponad 61 MBps.
> Szczerze mówiąc spodziewałem się wyższej prędkości transmisji bezpośrednio po
> taśmie SATA, skoro przez gigabitowy ethernet szybkość transmisji z tego
> [...]

Format niewiele zmieni.
Sporo zalezy czy pliki masz drobne czy grube.
Jak drobne to moze sie okazac ze i tak miales szybko.
Bo np. Zapisane lokalnie stronki (taka paczka html, js, gif, jpeg itp.) majace
po 100-300 pliczków nie dosć że zajmują sporo slacku to i kopiują sie
masakrycznie.

U mnie po sata/external sata kopiuje sie 80-90-110MB/sek. w duzych plikach.

dla malych moze byc nawet 2-3MB/sek.

U mnie kopiowanie po sata dla hdd leci podobnie szybko jak po usb3.
Kopiowanie po ssd leci nawet w okolicy 250-300MB/sek.