Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitor i ergonomia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitor i ergonomia
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 4 Nov 2016 07:09:17 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 4 listopada 2016 07:57:07 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> Nadszedł czas by zamontować monitor na ścianie, ale uchwyt jaki mam ma
> tylko regulację na boki, dlatego muszę dobrać odpowiednią wysokość i tak
> nawiercić otwory na stałe.
> I tu pojawiła się wątpliwość. Już od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mam
> monitor za nisko i boli mnie od tego kark, gdy za długo posiedzę. Ale
> okazuje się, że wg wytycznych np. stąd:
>
> http://www.ergonomicznebiuro.pl/?p=art&art_id=17
>
> mam go idealnie. Niemniej intuicyjnie wydaje mi się, że powinien być wyżej
> by nie pochylać głowy w dół lecz trzymać ją prosto czy wręcz lekko zadartą,
> [...]
Naturalna nie wysilona pozycja to wlasnie taka lekko pochylona.
Oczywiście u ciebie może byc inaczej i to nie jest problem. Po prostu po to są
rekomendacje i mozliwość regulacji.

Jedyne co moge zasugerować to kupno sklejki 6mm i zastosowanie jej jako
dystansu między uchwytem monitora a tym co przykręcisz na ściane.
Odpowiednio nawiercone otwory pozwolą na regulację.
Dopasujesz sobie jak ci pasuje.

Choć ja bym chyba wolał zorganizowac sobie inny uchwyt tak aby mozna było
regulowac i odchylenie pion/poziom jak i wysokość oraz mocowanie prawo/lewo.

Czemu?
Bo mimo pewnych optimów człowiek sie męczy, czasem siedzi prosto czasem sie
opiera a czasem garbi i do każdej z tych pozycji optimum będzie trochę inne.