Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Monitor i ergonomia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Monitor i ergonomia
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Fri, 4 Nov 2016 07:57:06 +0100
Nadszedł czas by zamontować monitor na ścianie, ale uchwyt jaki mam ma
tylko regulację na boki, dlatego muszę dobrać odpowiednią wysokość i tak
nawiercić otwory na stałe.
I tu pojawiła się wątpliwość. Już od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mam
monitor za nisko i boli mnie od tego kark, gdy za długo posiedzę. Ale
okazuje się, że wg wytycznych np. stąd:

http://www.ergonomicznebiuro.pl/?p=art&art_id=17

mam go idealnie. Niemniej intuicyjnie wydaje mi się, że powinien być wyżej
by nie pochylać głowy w dół lecz trzymać ją prosto czy wręcz lekko zadartą,
choć bardziej w sensie piersi do przodu i nie garbienia się niż realnego
unoszenia głowy. Przed chwilą podniosłem monitor (jeszcze stojący na
biurku) tak, że oś prostopadła wzroku jest na środku monitora i zobaczę
przez kilka dni czy będzie lepiej.
A piszę by Was spytać o doświadczenia i opinie, szczególnie osoby, którym
zdarza się posiedzieć czasami i 10h.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka