Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wymiana klawiszy QWERTZ -> QWERTY

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wymiana klawiszy QWERTZ -> QWERTY
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 11 Oct 2016 18:22:46 GMT
Witaj JaceK, 11 paź 2016 w news:57fd0339$0$55040$b1db1813$65575428
@news.astraweb.com napisałeś/aś:

> Czy ktos praktykowal takie wydlubywanie klawiszy z dobrej klawiatury i
> podmianke na klawisz z innym nadrukiem? Jak sie do tego zabrac aby
> niczego nie uszkodzic?

Praktykowałem raz zakładanie jednego (może nawet ściąganie) w klawiaturze
niewyspowej. Dużo zabawy i szansa, że coś połamiesz jest spora. Zależy
jakie kto ma zdolności manualne i cierpliwość. Polecam jakieś cienkie
druciki, zagiętą igłę, pensetę itp. Generalnie kalwisz jest na gumce,
zaczepiony na 2 "zawiasy" i może jeszcze jakiś drucik. Na pewno w dużych
klawiszach (spacja, enter) są jakieś dodatki. Ściągnięcie jest raczej
łatwiejsze niż założenie :)
Za to jak zrobisz z 10, to potem pójdzie łatwiej, he he.
Jeśli to model z zabudowaną baterią, to musisz odkręcić spód, płytę
główną itp. żeby dostać się do klawiatury (trzeba ją wykręcić z
palmrestu). Jeśli bateria wyjmowalna, to odkręcasz śrubki i zdejmujesz
górę, ale trzba uważać, bo są ze trzy kabelki/taśmy do rozłączenia, i
wykręcasz klawiaturę.
Czyli w każdym wypadku trochę zabawy.
Spróbuj delikatnie jakiś podważać, poświeć sobie - może zobaczysz, jak to
się trzyma.