Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karty TV w 2016

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karty TV w 2016
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 6 Sep 2016 01:31:08 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 6 września 2016 09:44:39 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> Pamiętam, że kilkanaście lat temu karta telewizyjna była jednym z
> najbardziej przydatnych rozszerzeń w domowym pececie. Sam zaczynałem od
> analogowej karty do odbioru TV naziemnej, potem przerzuciłem się na
> DVB-S. Mniej więcej koło 2004-2005 roku temat cieszył się sporą
> popularnością. Wielu znajomych kupiło takie urządzenia. Karty bez
> problemu można było kupić z osiedlowych sklepikach komputerowych,
> tematyczne fora tętniły dyskusjami.

Temat umarł bo sie pojawiły szybkozmienne klucze szyfrujące.
A na naziemnej nie ma co oglądać a nagrywać nie warto bo "z kiosku" można
sciągnąć. A dużo osób ma dekodery enki czy polsatu z dyskami to se mogą nagrać
i obejrzeć później.

> Z tamtych czasów została mi karta VP1022A, z której dzisiaj nie mam już
> większego użytku, bo po pierwsze nie ma dla niej sterowników pod
> Windowsy nowsze niż XP (przynajmniej nie było, gdy ostatnio
> sprawdzałem), a po drugie nie obsługuje DVB-S2 (więc nie pooglądałbym na
> niej programów HD).

Też miałem podobna karte, jak sie okazało że enki nie moge na niej używać to
poszła w kąt. FTA jest tak mało na satelitach że nie warto sie tym zajmować,
jutub tańszy...

> [...]
> na to, że już mało kto się tym zajmuje. W sklepach albo nie mają kart,
> albo mogą sprowadzić je na specjalne zamówienie.
> Niemniej z ciekawości chętnie znów dodałbym taką funkcjonalność do
> swojego komputera.
>
> Widzę, że istnieją karty "combo", łączące funkcję tunera DVB-T,
> DVB-S/S2, a nawet analogowego tunera/grabera wideo.
>
> Ktoś używał takiego urządzenia?
> http://allegro.pl/karta-telewizyjna-wintv-hvr-4400-hd-dvb-s2-dvb-t-i5867460466.html
>
> To będzie działało ze starym, dobrym ProgDVB? Czy może teraz używa się

Nie korzystałem ale pewnie nie będzie problemem korzystać z tego.
Ja bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci. Wtedy można
korzystać na wielu urządzeniach w domu.
No i to co podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie nada.