Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dwa windowsy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dwa windowsy
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Fri, 26 Aug 2016 11:31:15 +0100
On 26/08/2016 01:14, Yerine Ictimai wrote:

Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

O Xen, KVM albo VirtualBox (Oracle) słyszałeś?
Xen jest całkowicie darmowy (darmo oferuje te opcje, za które w VMWare trzeba płacić) i na jego bazie powstało trochę klonów. W licencję Oracle się nie wczytywałem, ale wiem na pewno, że w domu serwer h-typ2 możesz sobie postawić też za friko - to samo KVM. VMWare jest idealny na początek np. na domowy lab h.typ1 - w takim przypadku jest darmowy choć okrojony z opcji, które przydają się zwłaszcza przy zarządzaniu kilkoma serwerami. Do tego jeszcze dochodzi Windowsowy Hyper-V czy projekty jak Jailhouse i pewnie wiele, o których nie wiem. IMO daleko VMWare do monopolu. Znam kilku ludzi, co używało go w celu poznania, ale na dłuższą metę używają czego innego. Nawet w firmach, które znam używają Citrix.
--