Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dwa windowsy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dwa windowsy
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 26 Aug 2016 01:08:21 +0200
Dnia Thu, 25 Aug 2016 23:48:07 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
>  jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
>  prawda?

Nie. Przykład - moim głównym systemem jest Windows 8.1. Potrzebuję komuś z
konfiguracji czegoś pod Windows 7 czy XP zrobić screeny. To ja wolę
wirtualną maszynę odpalić i to ogarnąć, niż restartować całego kompa, zrobić
screeny na 7-mce, potem kolejny restart, żeby wrócić do podstawowego
systemu. Już nie wspomnę o tym, że na obecnej konfiguracji swojego kompa
postawienie XP może mi spore problemy sprawić (brak sterowników).

> Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
>  partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
>  niezawodnego?

Kopia folderu z maszyną wirtualną jest jednak szybsza do zrobienia, niż
pierniczenie się z dd czy robieniem innego obrazu dysku.

--
[ Przemysław „Rico” Ryk                                                    ]
[ Destroying everything seems like the best option.                        ]