Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2 × SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2 × SSD
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Sun, 5 Jun 2016 19:38:20 +0100
On 05/06/2016 11:29, ggs wrote:

Jednak z BIOSie musi byc  :

BIOS Setting - default: (CSM (Compatibility Support Module) [Enabled];
Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first])

A to sprawdze przy najblizszej okazji jak bede restatowal kompa.

Dysk PCIe jest najnormalniej widziany w BIOSie.

Zerknij wiec czy w Asrocku jest moze coś podobnego. Uważam że SSD PCIe powinno
tu ruszyc choc glowy nie podkladam... Mówimy rzecz jasna o możliwosci dysku
rozruchowego bo dodatkowy to problemu chyba wcale nie ma.

Nawet dodatkowy by mi pasowal. W wiekszosci chodzi mi o virtualne maszyny, sam system jest wystarczajaco szybki.

Jaki jest
rzeczywisty transfer miedzy partycjami, miedzy dyskami, jesli masz takie
dwa? Jaka masz plyte glowna?

Płyta jak wspominalem Asusa Z87-Deluxe,mam tylko jeden taki dysk więc zapis na
niego z pozostałych talerzowych leci max ich mozliwosci - 150-160MB/s. Odczyt
analogicznie choc mniejszy bo zapis na talerzach wiadomo jest wolniejszy niż
odczyt.

W ramach partycji C:\  film 4GB skopiowany moze w 2-3 sekundy (!) , no to
szokuje i pokazuje ze interface SATA jest ok. 4 razy wolniejszy od
bezposredniego wpiecia w magistrale PCIe.

No rewelacja. Wlasnie sprawdzilem tak na oko i ok. 8 sekund mi wyszlo.

Ogolnie nie ma pospiechu, mam dosc miejsca ale chcialbym sie upewnic czy nastepny dysk ktory kupie to bedzie PCI SSD ;)
Dzieki.

Pozdrawiam