Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2 × SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2 × SSD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 05 Jun 2016 15:00:14 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Jun 2016 10:38:34 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <nj0vfb.d8.1@outspace.org>
 od 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>  :

>Grzebalem w tym ponad pol roku temu i pamietam ze byly jakies problemy z
>wersjami oprogramowania. TAk na szybko znalazlem jakies linki ktore moga
>naswietlic sprawe:
>http://www.pcworld.com/article/248828/how_to_setup_intel_smart_response_ssd_caching_technology.html
>http://www.overclock.net/t/1227655/how-to-set-up-intel-smart-response-technology-ssd-caching

Moim zdaniem szkoda na to roboty, zbyt przywiązane do systemu
operacyjnego, jak ktoś ma kilka systemów na jednym dysku, to musi się
namęczyć, aby to dobrze zgrać ze sobą. Przy jednym systemie ok.

>A tak na marginesie, to zainteresowales mnie tymi dyskami SSD na PCI.
>Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
>kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.

Dysk M.2 Pci-e łączy się bezpośrednio do magistrali Pci-e, więc
potrzeba tylko przejściówki do połączenia z tą magistralą, reszta to
sprawa biosu, może nie być zdolny do wczytania systemu z tego dysku,
ale dysk powinien być widoczny.

>Mozesz podac wiecej szczegolow? Czy udalo ci sie zainstalowac na tym
>Windows (jako dysk systemowy) czy tylko jako dodatkowy? Jaki jest
>rzeczywisty transfer miedzy partycjami, miedzy dyskami, jesli masz takie
>dwa? Jaka masz plyte glowna? Chcialbym sobie obliczyc czy oplaca sie
>inwestowac no i byc pewnym ze jak juz kupie (on-line) to zadziala. ;)

Dyski M.2 Plextor M6E na 100% umożliwia na załadowanie systemu nawet
na starszych płytach(kompatybilność ze starszymi biosami), nawet
producent się tym chwali. Nie jest to niestety superszybki dysk jak na
dzisiejsze czasy.
http://www.goplextor.com/pl/Product/Detail/M6e%28A%29_M.2_2280#/Features
Plextor miał wypuścić nowszy, szybszy model, ale zaniechał tego.

--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546