Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2 × SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2 × SSD
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Sun, 5 Jun 2016 12:29:55 +0200
"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message nj0vfb.d8.1@outspace.org">news:nj0vfb.d8.1@outspace.org...

> Grzebalem w tym ponad pol roku temu i pamietam ze byly jakies problemy z
> wersjami oprogramowania. TAk na szybko znalazlem jakies linki ktore moga
> naswietlic sprawe:
> http://www.pcworld.com/article/248828/how_to_setup_intel_smart_response_ssd_caching_technology.html
> http://www.overclock.net/t/1227655/how-to-set-up-intel-smart-response-technology-ssd-caching

A OK , juz wiem w czym rzecz

> A tak na marginesie, to zainteresowales mnie tymi dyskami SSD na PCI.
> Probowalem wygooglac czy moja plyta (Asrock Z87 Extreme6/ac) jest
> kompatybilna ale jakos nic nie znalazlem.

Z87 Deluxe Asusa tez nie jest na liscie kompatybilnosci adaptera , jednak
dziala. To wyglada na mechaniczną przejściówke , zadnej elektroniki prawie tam
nie ma.

> Mozesz podac wiecej szczegolow? Czy udalo ci sie zainstalowac na tym
> Windows (jako dysk systemowy) czy tylko jako dodatkowy?

Sklonowalem poprzedni SSD , poszlo od razu. Dysk systemowy C:\ oczywiscie

Jednak z BIOSie musi byc  :

BIOS Setting - default: (CSM (Compatibility Support Module) [Enabled];
Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first])

Dysk PCIe jest najnormalniej widziany w BIOSie.

Zerknij wiec czy w Asrocku jest moze coś podobnego. Uważam że SSD PCIe powinno
tu ruszyc choc glowy nie podkladam... Mówimy rzecz jasna o możliwosci dysku
rozruchowego bo dodatkowy to problemu chyba wcale nie ma.

> Jaki jest
> rzeczywisty transfer miedzy partycjami, miedzy dyskami, jesli masz takie
> dwa? Jaka masz plyte glowna?

Płyta jak wspominalem Asusa Z87-Deluxe,mam tylko jeden taki dysk więc zapis na
niego z pozostałych talerzowych leci max ich mozliwosci - 150-160MB/s. Odczyt
analogicznie choc mniejszy bo zapis na talerzach wiadomo jest wolniejszy niż
odczyt.

W ramach partycji C:\  film 4GB skopiowany moze w 2-3 sekundy (!) , no to
szokuje i pokazuje ze interface SATA jest ok. 4 razy wolniejszy od
bezposredniego wpiecia w magistrale PCIe.