Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Duży monitor czy telewizor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Duży monitor czy telewizor?
From: "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl>
Date: Sun, 5 Jun 2016 19:15:06 +0200
Dnia Sun, 5 Jun 2016 14:01:21 +0200, z napisał(a):

> Mam dylemat czy kupić jakiś większy monitor do kompa czy telewizor.
> Rozumiem że sa to urządzenia dedykowane i na tv może być gorzej pracować
> w tekście czy składzie publikacji.
> Ale chodzi mi o oglądanie tv i filmów.
>
> Dotychczas mogłem po hdmi podpiąć telewizor i wykorzystywać normalną
> rozdzielczość HD.
>
> Jak to jest w przypadku 4K. Da się?
> Na oku mam Samsunga UE40JU6000 albo większy 48".
>
> Czy będzie potrzebna wypasiona karta graficzna która taką rozdzielczość
> obsłuży?
> [...]

Do 4k będziesz potrzebował karty z HDMI 2.0 (nvidia - gtx 970 i lepsze, ati
- żadna) lub po dp (tu z kolei rzadko który telewizor ma wejście dp).
Zostaje przejściówka dp 1.4 - hdmi 2.0. Niedawno nabyłem taką za ~200 zet.
Mój Panasonic TX-40CX400E nadaje się tylko do oglądania filmów - potworne
opóźnienie (na oko ze 100 ms), ale droższe modele ponoć są dużo szybsze).
Co ciekawe HD Graphic 4600 (4500 ponoć też) ma wyjście HDMI 2.0, ale
ogranicza  odświeżanie do 25 Hz.