Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Duży monitor czy telewizor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Duży monitor czy telewizor?
From: z <z@z.pl>
Date: Sun, 5 Jun 2016 19:14:56 +0200
W dniu 2016-06-05 o 17:38, RadoslawF pisze:
I mają rację.
Możesz mieć słabą kartę GFX i będziesz marudził że nie jest w stanie
wyświetlić odpowiedniej rozdzielczości. Możliwości samego
monitora/TV tego nie załatwią.

Ale ja się nie mogę dowiedzieć czy natywna rozdzielczość będzie w ogóle widziana przez komputer (pytanie jak z innej galaktyki). Zakładając że akurat mam wypasiony komp syna z kartą za tysiaka :-) i i5 na pokładzie. Szukam drobnego druczku w stylu telewizor przyjmuje wszystko, robi z tego FullHD (max) a 4K dorabia przeliczając i powstaje piękny obraz...
Mówimy tu o sprzęcie za ok 2 tysiące w dość atrakcyjnej cenie.
Pewnie jestem przewrażliwiony ale nie takie cuda marketingowcy już wymyślali :-)

Czy od strony technicznej tv jest w stanie dostać po HDMI sygnał 4K i pixel w pixel go wyświetlić?

Tanie TV mają taka samą dziadowską matryce jak tanie monitory.

Zakładając w obu tandetne matryce
(chociaż ja nie widziałem jeszcze telewizora HD który kąty widzenia miałby na poziomie matrycy TN - to od razu widać a od monitorów TN się pułki sklepowe uginają a mnie się rzygać chce :-) ) to ilość pixeli i cali do ceny wychodzi nad podziw dobrze w telewizorach. Dlaczego?