Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zasilanie urządzeń i napędów pod Molex z linii zasilających SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zasilanie urządzeń i napędów pod Molex z linii zasilających SATA
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 10 Mar 2016 04:40:30 +0100
Kupiłem znajomej używany, markowy komputer w dużej budzie, by było miejsce na montaż dodatkowych napędów (jest m.in. wnęka na stację dyskietek/czytnik kart pamięci). Ze starego kompa (jakiś AMD Athlon) będę przekładał dysk i stację dysków magnetooptycznych 3,5 cala (Floptical). Wszystko zasilane z Molexów.

W nowym komputerze jest 1 złącze Molex oraz dwa wolne złącza zasilające do urządzeń SATA. Podłączenie dysku i napędu magnetooptycznego do płyty głównej załatwię przez kontroler na karcie PCI. Pytanie, czy ryzykowne jest np. zasilanie dwóch dysków twardych ze złączem Molex podłączonych do złącza SATA przez rozgałęziacz SATA na 2 Molexy? Chodzi mi obciążenie prądowe pojedynczego złącza.

Tu akurat nie będę miał tego problemu, bo dysk zasilę z wolnego Molexa, a napęd magnetooptyczny ze złącza zasilającego stację dyskietek, ale gdyby mi przyszło podłączyć drugi dysk ATA to czy nie będzie z tym problemów?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/