Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] zwiększenie obrotów wentylatora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] zwiększenie obrotów wentylatora
From: Krystek <krystian@usunto.pl>
Date: Thu, 3 Mar 2016 23:43:22 +0100
Mam wentylator 14cm x 14cm, który kręci się na ok. 1200 obr/min a potrzebowałbym ok. 2400-3000 obr/min. Poszperałem w necie i nie znalazłem wentylatora 14x14 z takimi obrotami. Są mniejsze, np. 8x8, serwerowe, mają ok. 3000-4000 obr/min. Czy można jakoś zwiększyć obroty wentylatora? Do głowy przychodzi mi podniesienie napięcia przez jakąś przetwornicę ale nie wiem czy to jest wykonalne i czy płyta główna by na tym przypadkiem nie ucierpiała. Ktoś z Was przerabiał podobny temat i mógłby doradzić lub zasugerować inne rozwiązanie?

Krystek