Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka grafika PCI-Express do starej płyty? (oraz PCI Express

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka grafika PCI-Express do starej płyty? (oraz PCI Express x16 i obudowy tower)
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Mon, 11 Jan 2016 18:54:11 +0000 (UTC)
Michal Lukasik <michu_l@tlencut.pl> wrote:

> Dlaczego *tylko* DVI? Przy HDMI puścisz obraz i dźwięk jednym kablem.
> Wygodne nawet jeśli masz już komputer podłączony do sprzętu grającego.

Wygodne na pewno i chętnie bym puścił zamiast tej syfnej, wbudowanej
karty, ale w sprzęcie audio mam tylko wejścia analogowe. Niby mógłbym
podpiąć HDMI do TV, i audio z TV do sprzętu audio, ale TV mam dwa i jak
naprawię drugi (on ma z cyfry tylko DVI) to będę chciał zastąpić nim ten
z HDMI, więc nie chcę w ten sposób się uzależniać od audio HDMI :)

> Na Twoim miejscu dołożyłbym do np.
> http://allegro.pl/amd-sapphire-radeon-hd-5450-1gb-ddr3-i5912452353.html

Mogę dołożyć, tylko pytanie czy ona pójdzie. Martwi mnie 64-bitowa szyna
pamięci (płyta jest 32-bitowa) i PCI-Express 2.0 (płyta ma 1.0).

> Do takich rzeczy przeważnie polecam HD5450 (koniecznie low-profile i z
> pasywnym chłodzeniem, RAM w zależności od potrzeb)

Czemu low-profile i z pasywnym chłodzeniem? Aktywne aż tak bardzo szumi?

> ze względu na b.niskie wymagania prądowe i małe wydzielanie ciepła (TDP
> 19W).

To akurat ma małe znaczenie... na tyle rzadko tego używam, że nawet jak
pociągnie trochę, to nic się nie stanie. Tzn. komputer jest włączony non
stop, ale rozumiem że jak będzie wyświetlał statyczny obraz konsoli, to
karta raczej nie będzie żarła niewiadomo ile :)

> Dodatkowo masz wspomaganie dla flasha (pod Linuksem w tej chwili to
> AFAIK tylko pod Chromium) i ogólnie pracuje się na tym wygodnie.

To akurat dobrze, chociaż głównie oglądam filmy mplayerem.

> Jak już ktoś wspomniał może się pojawić problem z PCIe v1.0, sam nigdy
> go nie miałem a zainstalowałem tych kart już wiele, no ale nigdy nie
> wiadomo.

No właśnie - to mnie martwi. Nie wiem na ile karty na PCI-Express są
kompatybilne w dół. A może dramatyzuję i są?

> BTW. Jeśłi Ci się nie spieszy to przyczaj się na MSI HD5450 - są tańsze
> bo mają 512MB i lekko niedotaktowany GPU co praktycznie nie wpływa na
> wygodę w normalnym użytkowaniu. Dodatkowy plus to małe PCB - mieści się
> nawet najmniejszych obudowach (z tego względu jest często poszukiwana).

Obudowę mam dużą :)

> Śledź low-profile to raz a dwa to pewnie chcą się zabezpieczyć bo przy
> TDP 36W i braku wentylacji w "budzie" ta karta może się przegrzewać i
> pracować niestabilnie - w tower będzie "flakami" w dół co nie ułatwia
> pasywnego chłodzenia. Jeśli masz dobry przepływ powietrza w "budzie" to
> problemu nie będzie.

Mam wrzucone dwa dodatkowe wiatraki (do dysków), więc powinno być OK. No
tylko ten śledź :)

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/