Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak sprawdzic, czy jest AHCI?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak sprawdzic, czy jest AHCI?
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Sat, 9 Jan 2016 21:45:13 +0100
"1634Racine" <1634Racine@1634Racine.pl> wrote in message
news:56915855$0$639$65785112@news.neostrada.pl...

> Mainboard : SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. 300V3A/300V4A/300V5A/200A4B/200A5B
> Chipset : Intel HM65  (Cougar Point) [B3]
>
> ale sprawa juz wyjasnila sie :)
> mam xp, w biosie/advanced stoi jak wół (nie dojrzalem wczesniej), ze dla  <
> w7 z definicji *nie* ma ahci.  Chyba, ze przy instalacji xp sa z plyta
> zintegrowane sterowniki. Oczywiscie teraz juz tej zabawy wykonywac nie bede.
> Instalacja sys. od nowa, zgroza.

Napisz to nieco jasniej bo nic z tego nie wiadomo....

Zmiana z ide na ahci na działąjącym już systemie to nie taka znowu bardzo
skomplikowana sprawa.
https://www.raymond.cc/blog/move-windows-xp-hard-drive-or-change-motherboard-without-getting-blue-screen-of-death/2/

> pytanie:
> czy w plytach instalac. w7  sa opcjonalnie stery dla ahci?

Od Visty w góre AHCI jest już zaszyte w sterownikach tzw. systemowych.