On 2015-12-21 12:35, jakson wrote:
Nie chodzi mi o budowe wewnetrzna SSD (bloki, strony, ...),
ale o to co widzisz na zewnatrz - na interfejsie
Na interfejsie dla aplikacji widzisz ciągły zbiór bajtów bez podzialu na
jakiekolwiek elementy. Możesz sobie te podziały poenumerować, ale nikomu
to nie jest potrzebne w *tym* przypadku.
a tam masz sektory (512, 4k, ...) a nie "8 scalakow flash po 16GB".
Nie mam sektorów. Są bajty. 80 milardow bajtów jeden za drugim. Sektory
istnieją wyłacznie na poziomie sterownika i na żądanie jeśli juz
naprawdę musisz aż tak perfekcyjnie optymalizować dostep. W Unixie dysk
jest ciągłym zbiorem bajtów z punktu widzenia api i dostępny w tej
formie dla wszyskich aplikacji userspace.
Skopiowanie bit-w-bit dysku z jednej geomertii w inną (np. o fizycznie
innym sektorze) jest bułką z masłem o ile widzisz dysk jako zbiór
bajtów. A widzisz.
Jesli już rozmawiamy o optymalizacji Ghosta i jego nie czytaniu danych
których nie ma w plikach to chodzi tam o clustry. Czyli podział
*logiczny* i nie ma to nic wspólnego z sektorami. Nie wykluczam że ktoś
sobie to nazwał "sektor" dla sportu. To jednak nie ma nic wspólnego z
sektorem na dysku. Nie istnieje potrzeba aby narzędzia do klonowania
dysku miały choćby cień pojecia jaki rozmiar mają sektory fizyczne.
|