Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tryb XP na Windows 10?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tryb XP na Windows 10?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 24 Nov 2015 23:35:24 +0100
W dniu 2015-11-24 o 21:30,   (c)RaSz pisze:
Użytkownik "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> napisał w
news:5649e0f3$0$687$65785112@news.neostrada.pl ...
:
: (...)
: > "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> wrote in message
: > news:5649aa56$0$694$65785112@news.neostrada.pl...
: >>
: >> XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
: >> żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
: >
: > a co w sytuacji gdy chcę zrobić upgrade z win7 z trybem XP do Win10 ?
: > tracę wszystko co miałem na XP?
: >
:
: Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
: do tych wirtualek z XP Mode.
:

Przypinam się do tematu, choć mam problem nieco inny. Od niedawna się
przesiadłem z Win XP na siódemkę (Professional), na nowej maszynie (no, prawie,
bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300.  Póki co o 10-ce nie myślę,
a jeszcze z tą 7-ką słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:

Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
trybie zgodności z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod

Zupełnie co innego.

"Wirtualizacja XP" to dodatkowy cały emulowany Windows XP, z dostępem m.in. do kart sieciowych (brigge, NAT, itd), do kart dźwiękowych, do portów USB hosta (czyli Windows 7), do CD oraz do wspólnego (XP & Win7) schowka . Czyli masz dwa systemy operacyjne, z których możesz korzystać równocześnie - ale z pewnymi wyjątkami: np. pendrive jest brany na wyłączność.

XP-SP3 chodził, a na 7-ce go nie mogę *zainstalować*. Nazywa się on Q-Plus
Bridge, dość leciwy, jeszcze z epoki gdy XP był nowinką. Jest na krążku CD,
wybieram dla jego pliku instalacyjnego tryby (różne) zgodności: a to 95/98/Me
(jedna opcja), a to NT/2000/XP (druga możliwość. Więcej już ten instalator nie
przewiduje). Podobne "zgodności" ustawiam we właściwościach instalatora na
kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...

Hm, zgaduję, że jednak czymś mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane są różne wpisy w
rejestrze. Jeśli "tryb zgodności" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
jakaś inna możliwość, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć
warto"...

Czy masz Win7 x64?
Jeśli nie, to szybko (zanim zainstalujesz inne aplikacje) przeinstaluj - nie będziesz miał kłopotów z brakiem pamięci - oczywiście po ewentualnej rozbudowie tejże do 8 lub więcej GB.
Numer seryjny Windowsa jest wspólny dla 32 i 64 bitów.

Ad meritum:
Musisz zainstalować WindowsXPMode.

Są to 2 plliki: instalacja środowiska VirtualPC i instalacja samego obrazu Windows XP.

Zobacz tu:
http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

W maszynie wirtualnej możesz też później instalować sporo innych systemów operacyjnych, począwszy od DOS-a 2.x, przez Dos-a wyższego i Windows 3.x, Win 9x itd, różne linuksy, OS/2, itd.

Aby działały porty, musisz doinstalować (po uruchomieniu maszyny wirtualnej) dodatki gościa / funkcje integracji / Guest additions czy jakoś tak. Ale są one dostępne tylko dla WinXP i niektórych linuksów. Przy innych systemach trzeba kombinować.

--
Pozdrawiam.

Adam