Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS
From: animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Mon, 19 Oct 2015 03:05:22 +0200
W dniu 2015-10-16 12:51, Poldek pisze:
suryga@gmail.com wrote:

   > Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.
I Transfer wzrósł do 11 MB/s

Strzelam, że router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
Transfery 11-12 MB/sek. to maksium przy Fast Ethernecie, czyli router, a
konkretnie switch wbudowany w router jest wąskim gardłem.
Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna
przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za
kilkadziesiąt złotych)
Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

Oczywiście, że pojawi się problem. Jeśli komputer ma LAN 100 Mbit, to
więcej jak 12-13 MB/sek. po LANie prze prześle.
Niestety jest taki trend, żeby wsadzać do laptopów karty sieciowe LAN
100 Mbit, dla mnie kompletnie niezrozumiały, ale jest. Dlatego kupując
laptopa warto zwrócić uwagę, czy przypadkiem nie ma LANu 100 Mbit.
Gigabit LAN to standard wprowadzony już sporo lat temu i dawanie w
dzisiejszych czasach do nowych laptopów LAN 100 Mbit to jest wpuszczanie
ludzi w maliny - jeśli nie zauważą i nie zwrócą uwagi na "drobną"
różnicę między LAN 100 Mbit, a LAN 1000 Mbit...

W UPC zapewniono mnie, że internet będzie 250 Kb/s (dołożylam jeszcze do umowy 10 zł, zrobili, podpisałam umowę i mam tylko 80. Nikt przedtem mnie nie uświadomił, że do 250 to musi byc karta sieciowa 1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.
Teraz za frico będe im płaciła 10 zł więcej własciwie za nic.

--
animka