Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Fri, 16 Oct 2015 12:55:50 +0200
W dniu 16.10.2015 o 12:17, suryga@gmail.com pisze:

  > Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.
I Transfer wzrósł do 11 MB/s

Strzelam, że router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
Transfery 11-12 MB/sek. to maksium przy Fast Ethernecie, czyli router, a
konkretnie switch wbudowany w router jest wąskim gardłem.
Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna
przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za
kilkadziesiąt złotych)
Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

Oddzielna sprawa, to sposób przesłania plików komp-NAS. Jeżeli jesteś w
swojej sieci domowej, to przesyłaj po SMB, ew. FTP lub AFP. Użycie
przeglądarki do przesyłania z<->do NASa, który stoim w tym samym LANie,
to trochę przerost formy nad treścią i też może spowalniać.

Na razie się ucze, ale myślę że to kwestia czasu.

coś innego jest nieteges. Albo nie umiemy się dogadać. zmierz ile trwa transfer płyty cd (film jakiś) _w_sekundach_ . Ja niemam nasa, ale codziennnie transferuje pliki na telefon przez ftp. na gigabitowym routerze tranfer całej płyty cd przez WIFI trwa krócej niż 3 minuty. Nie wierzę że wifi(nawet superowe) jest szybsze niż podstawowy kabel lan. Sprawdzę to samo na tplinku(100) z przed 8 lat, zobaczymy jaki tam będzie transfer
ToMasz