Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Predkość wysylania Komputer > NAS
From: suryga@gmail.com
Date: Fri, 16 Oct 2015 02:22:27 -0700 (PDT)
Opis sieci
Laptop Core2Duo 2,13 z 4GB Ramu
Dysk SSHD Seagate 500GB 7200 rpm
HDTune twierdzi że średni transfer na poziomie 80 MB/s
Windows bez żadnych antywirusów i ekstra programów w tray'u

Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.

NAS Używany QNAP TS212 Procek 1,2 GHz Pamięć 256 MB Ram
+ dyski Samsung HD103UJ

Dane przesyłane po Ethernecie.
Dla testów na różnych kablach tak na wszelki wypadek.

Praca z NAS

Wczoraj jak przyniosłem chciałem wysłać przez przeglądarkę.
Niestety Qnap powiedział że musze mieć Chrome
Wiec się wkurzyłem i użyłem QFinder.

Efekt: transfer na poziomie KB/s

Dzisiaj już się z Chrome przeprosiłem
I Transfer wzrósł do 11 MB/s
Niezależnie od
Kierunku przesyłu  > od lub do NAS
Wielkości plików > największe miały po 700MB
Użytych kabli sieciowych robione/kupione w sklepie

Pytanie
Poldek napisał że minimum to 20 MB/s a ja ma tylko 10 MB/s.
Co mogę zrobić żeby podnieś transfer?

Po co jest Qfinder i dlaczego MUSZE używać Chrome do przesyłu plików.

I czy jest sposób żeby użyć HD Tune oraz Crystal Disk Info dla dysków NAS-a.
Ewentualnie jakieś zamienniki.