Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Do czego Xeon?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Do czego Xeon?
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Wed, 14 Oct 2015 19:16:06 +0200
Albo czy bedzie miec w takich zastosowaniach wyrazna przewage nad Athlonem
II x2 245 z 2 GB RAM pod XP?
jakiś rok temu, zadałem podobne pytanie. w passmarku xeon czasami miał więcej punków od intela i7, a cena kompa z xeonem, była porównywalna do ceny samego procesora i7. czekałem na przypływ gotówki aby wymienić phemoma2 na xeona. dziwnym trafem w moje ręce wpadł poleasingowy dell z jeszcze szybszym i7. różnica w pracy sytemu - żadna. wszystkie programy działają tak samo. bez stopera oczywiście, na oko. Gdybym mierzył stoperem, prawdopodobnie okazałoby się że jest przyrost 50% i cośtam trwa 0.0003 sekundy a trwało o wiele dłużej, ale tego mój umysł nie dostrzega. pomimo przyrostu pamięci (było 4 jest8) pewne dokumenty (fakt, zajebiscie duże, ale napewno nie sięgają wielkością nawet 5% pamięci) tak samo "tną" i najpierw piszę, potem pojawiają się literki. Ogólnie szkoda było kasę wydawać. Natomiast jakieś 2 tygodnie później dokupiłem dysk SSD. tu przynajmniej widać radykalne skrócenie czasu potrzebnego na start systemu, albo wczytywanie czegoś większego, albo rozsypanego po dysku. To co napisałem to oczywiście subiektywne odczucie, ale głosuje na nie. nie odczujesz zdecydowanej poprawy. Zainwestuj raczej w SSD jeśli niemasz

ToMasz

PS jakieś pojęcie o szybkości da Ci strona passmark. choć czasem lepiej w googlach wpisać passmark i "nazwę procka"
mój stary procek miał 3918punktów nowy ma 8560p