Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Na czym archiwizować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Na czym archiwizować?
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 8 Oct 2015 14:37:53 +0200
8 października 2015 10:05 Użytkownik "Iguan_007 Iguan_007" napisał w
3d3c1cbe-b502-4390-a6e7-e78dc3b6017e@googlegroups.com">news:3d3c1cbe-b502-4390-a6e7-e78dc3b6017e@googlegroups.com ...

On Thursday, October 8, 2015 at 4:51:30 PM UTC+10, Poldek wrote:
:
: > Dysk 3,5 cala 1 TB kosztuje ok. 2000 zł i nie trzeba
: > po roku płacić za niego od nowa.
: >

A nie ma tańszych, i to dość zauważalnie?? Nie zerkam do renomowanych sklepów,
tylko na Allegro, no i można kupić już za ćwierć, góra 1/3-cią tego. No cóż, nie
zaufał bym zanadto komuś, kto pozbywa się jednej sztuki, no bo jest spora szansa
iż ją "znielubił" jako że miała jakiś feler. No ale mogła też stroić fochy z
jego jak raz pł. główną, bo i tak bywa, a zaś "u mnie" będzie chodzić
jak-ta-lala  ;)

Jednak bywa, że w takiej cenie wystawia jakaś firma sztuk kilka, i wtedy
powyższe zastrzeżenia nie mają zastosowania. No i dają jeszcze jakąś-tam
gwarancję, najczęściej circa 9 miesięcy. No cóż, *jakieś* ryzyko, że dysk padnie
w miesiącu 10-tym - zawsze istnieje, no ale jeśli ktoś i tak zamierza tworzyć
archiwum zdublowane, to ryzyko maleje zauważalnie, i taka różnica ceny *powinna*
być sporym uzasadnieniem, aby jednak nie przepłacać...

:
: Niby tak, ale zeby to bylo bezpieczne to musisz ten dysk nosic.
: Bo dysk stojacy na biurku kolo komputera przed pozarem
: czy kradzieza nie chroni.
:
: Iguan
:

Nosić? Bez sensu! Trzeba swój dysk trzymać u kolegi, a jego newralgiczne dane -
on odda do Twojej szafy. Natomiast ciekawym byłoby się dowiedzieć, jakie są
stosowane metody zabezpieczania danych przez dostawców usługi p.t. chmura.
Protekcja anty-włamaniowa to jeden problem (no, raczej dwa co najmniej), ale
tu-i-teraz interesuje mnie możliwość padnięcia jakiegoś dysku. Wszak każdy taki
pracuje baaardzo ciężko: 24*365,25... (dla uściślenia: rok ma niecałkowitą ilość
dni, no i ową dodatkową ćwiartkę tam uwzględniłem)   ;)

No i ilość przesyłów też pewnie go nieco obciąża, no ale już nie-dramatycznie.
Tak, czy siak - taki dysk też ma prawo się posypać, no to pewnie używają
mirror'ingu, ale... Ale dla zabezpieczenia jeszcze skuteczniejszego (jak to
sobie wyobrażam) RAID-owanie powinno się opierać na dyskach, które znajdują
się... w oddzielnych budynkach! Zresztą odpowiednie rozwiązania są chyba *wciąż*
rozwijanie, i (w przeciwieństwie do zastosowań w domu, czy małej firmie)
wdrażane "na bieżąco", czyli z pośpiechem. I tak mnie ciekawi, czy "dostawcy
chmury" - bywa, że chwalą się: na ile (i jakich) sposobów jest ona
zabezpieczana?

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.