Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Na czym archiwizować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Na czym archiwizować?
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 4 Oct 2015 21:20:08 +0200
Użytkownik "Adam"  napisał w
news:561162f2$0$27508$65785112@news.neostrada.pl...
:
: (...)
: Czy (...) zamiast kupić dysk
: zewnętrzny USB i używać go jako archiwum, mogę kupić
: dysk SATA i na niego kopiować?
:

Dysk zewnętrzny (oznaczę to -> 1) droższy jest od wewnętrznego, ale... spójrz na
cenę owej stacji dokującej! Toć przecież stacja+dysk (wewnętrzny) wypadnie
drożej, niż ten pierwszy (1). Natomiast znajomy kupił onegdaj jakieś ustrojstwo,
które umożliwia podpięcie się via USB, a "z drugiej mańki" wtyka się do dysku:
czy to SATA, czy też PATA, wsjo rawno! Podobno wyłożył na ten "łącznik" góra 40
złotych?? - no nie wiem, może tyle. Jednak nie jest to "stacja", bo kabelki
wiszą ponoć jak na choince, czyli można by powiedzieć, że urządzenie nie jest w
żadnym stopniu kompaktowe. Czyli nie nadaje się do częstego noszenia w kieszeni.

:
: Jeśli tak, to bardziej by mnie interesowała taka stacja z możliwością
: dokowania nie tylko dysków SATA, ale i ATA,
: i muszę kiedyś z nich skopiować (...)
: Wkładanie dysków ATA do komputera to zawsze kłopot.
:

Ale może Ci się uda trafić gdzieś (za grosze) tzw. "szufladę"? Było coś takiego
onegdaj, nieczęsto zaglądam do sklepów, to nie wiem, czy nadal w sprzedaży?
Składało się to-to z części zewnętrznej, którą na stałe montowało się w kompie,
oraz owej szuflady właśnie, do której wsadzało się dysk - i było to dość łatwe,
łatwiejsze niż ładowanie go do PC-ta. No i jednym, jedynym ruchem wsuwasz to do
obudowy (przy wyłączonej maszynie!). Nie wiem, czy są takie na SATA / PATA, no
ale ja mam taką szufladę tylko na to drugie. Miałem tych pudełek trzy, ale w
jakiejś zaćmie PC-ty z dwoma takimi - wystawiłem przed dom, gdy zbierano
komputerowy złom...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak