Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Na czym archiwizować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Na czym archiwizować?
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Sun, 4 Oct 2015 16:21:29 +0200
Adam wrote:
Mam do zarchiwizowania ponad 300 GB plików,
perspektywicznie licząc myślę o 500 GB.
Są to głównie podcasty językowe, pliki .flv i .mp3.
Zależy mi przede wszystkim na trwałości zapisu.
Proszę o radę na czym go zarchiwizować.

Jeśli miałyby to być płyty DVD, to ważną ich cechą
powinna być trwałość. Ponadto w takiej sytuacji jeszcze
przez dłuższy okres czasu musiałbym mieć możliwość
używania czytnika DVD.
Podział na płyty wielkości 4.7 GB byłby merytorycznie
sensowny, ale nie jest to niezbędne.
Jeśli płyty DVD to jakie i jakiej firmy byłyby najlepsze?
Jeśli nie płyty, to co innego?
Wydaje mi się, że zapis laserowy jest bezpieczniejszy
niż magnetyczny, czy mam rację?

Materiał ten był gromadzony przez dłuższy czas,
częściowo jest nie do odtworzenia.
Był on gromadzony prywatnie i ma być używany tylko
dla celów prywatnych, więc nie chciałbym przesadzać
z kosztami takiej archiwizacji.

Jakieś pomysły?

Zapis na płytach typu CD R, DVD R jest bardzo nietrwały.
Kup dysk twardy 500 GB i spokój. Dla pewności możesz umieścić też kopię w chmurze i/lub na drugim dysku składowanym fizycznie w innej lokalizacji :-)