Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Intel Haswell i błędy pamięci - winny procesor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Intel Haswell i błędy pamięci - winny procesor?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Fri, 11 Sep 2015 21:52:53 +0200
Witam.

Procesor i5-4570, płyta Gigabyte GA-B85M-D3H.
Niecały rok pracy i zaczęły się klocki -czasami po uśpieniu Windows 7 nie udaje się uruchomić komputera (znaczy obudzić) - płyta sygnalizuje pięćdziesięcioma krótkimi piskami i trzema długimi, w dwóch takich sekwencjach, jakiś błąd, po czym wykonuje pełen restart i wstaje (później znalazłem że to błąd zasilania, Gigabyte nie przyznaje się do tego opisu błędu w instrukcji). Przekopałem połączenia, styki wszystkiego co powkładane. Nic. Raz na jakiś czas taki numer.

Ostatnio ni z gruszki ni z pietruszki robił blue-screen i restart. Błędy różne, szukając opisu niby problem błędów pamięci i najczęściej związane dodatkowo z plikiem ntfs.sys. Pewnego dnia bluescreeny miałem w kółko, aż padł całkiem Windows. Ok, może coś z plikami systemowymi - próbuję zainstalować na nowo - nie da się, błędy rozpakowywanych plików. Restart i puściłem memtesta z USB - jedzie na czerwono od samego początku. Wymieniłem pamięć. Nic.
Znowu rozbebeszyłem wszystko, poskładałem i nic.

Na drugi dzień odpalam kompa - działa. Memtest OK, po kilku minutach znowu restarty. Memtest na czerwono.
Pamięci wymienione, no to pewnie procesor. Ale wymienię jeszcze zasilacz.
Był BeQuiet 350W, wsadziłem nowy Cooler Master 460W.
Działa.

Pocieszyłem się 7 dni. Ni z gruchy ni z pietruchy blue screen i restart i tak w koło. Spowodowany przez ntfs.sys, kod błedu raz 1a (memory management), raz 50 (page fault in nonpaged area), i na czerwono memtest.

Wsadziłem wczoraj nowiutki i5-4670. Nowa instalacja Windows i działa.
Dziś rano po uśpieniu nie wstał, zrobił restart i napisał błąd spowodowany przez ntfs.sys, kod błędu 24. Na razie działa od tego czasu.

Nie wiem co o tym myśleć. Została już tylko płyta stara, ale sterownik pamięci jest w CPU.

Płyta jednak?

--
Irokez