Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dual Core -> core 2 quad

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dual Core -> core 2 quad
From: Michal <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Sat, 08 Aug 2015 17:55:13 +0200
W dniu 08.08.2015 12:15, PeJot pisze:
Q8200 mogę mieć *za free* i przyszedł mi do głowy upgrade. To jest PC do
netu więc nie wymagam cudów.

Moje wątpliwości dotyczą dwóch rzeczy.

1. Obecny procek ma TDP 65W, tymczasem Q8200 ma TDP 95 W. Radiatorek w
obudowie desktop wielkością nie grzeszy. Skoro jednak Q8200 występuje w
dokumentacji, powinno toto działać. Wiem że są procesory Q 8200 *S* z
TDP 65 W, ale mało dostępne.

To weź wyszukaj sobie zdjęcia boxowych coolerów od takiego E6600 i Q8200. Dla ułatwienia - ten fabryczny wypierdek od Q8200 ma rozmiary i masę ze 2-2,5 raza mniejszą od coolera z E6600, dodatkowo pozbawiony jest miedzianego rdzenia. To powinno rozwiać Twoje wątpliwości. Z wentylatorem od Q8200 już mnie w desktopie kurwica brała i zmieniłem dawno temu na normalny Alpine7 od AC.

2. Na stronach HP nie znalazłem informacji o kompatybilności BIOSU z
Q8200, no ale znów - Q8200 jest w dokumentacji.

Standardowo - wrzucasz najnowszy BIOS od producenta, alleluja i do przodu ;)

Ryzykować podmianę procesora ?

Mam w jeszcze w użyciu E6600 i Q8200. IMHO warto się bawić w podmianę skoro Q8200 masz za darmo. NT6 ze standardowym oprogramowaniem zabezpieczającym odpala w ch* procesów i te 4 rdzenie zawsze się przydają, nawet w typowej pracy biuro/internet. Jedyne co to warto pogonić takiego Q8200 w okolice 3GHz, bo jest domyślnie mocno niedotaktowany jak na 45nm CPU. O ile oczywiście firmowy BIOS HP pozwala na takie zabawy.

--
/MB