Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Plyta MS-7168 cpu fan

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Plyta MS-7168 cpu fan
From: pkmail000@gmail.com
Date: Sat, 8 Aug 2015 08:47:38 -0700 (PDT)
Witam,
Dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. Odswiezam temat poniewaz chce
dodac kilka istotnych informacji. Przypominam konfiguracje:
plyta MSI-7168
procesor A64 3200+ s939
ram 1 GB PC3200 Samsung
hdd 500 GB SATA WD5000AAKS
DVDRW PATA
zasilacz Akyga 500W

Jakis czas temu pisalem ze komputer nie bootuje z niczego. Przy podlaczonym
dysku plyta zawiesza sie w momencie bootowania. Pojawia sie napis Checking
nvram lub zaden i wisi.

Po odlaczeniu dysku Sata komputer bootuje normalnie z napedu. Mam zamiar
podlaczyc dysk PATA i zainstalowac system.

Zdaje sobie sprawe ze plyta ma juz okolo 10 lat. Kupilem ja na Allegro z mysla
o uruchomieniu starego komputera. Moja poprzednia plyta to Gigabyte GA-K8NF9.

W Biosie plyty MSI sa 2 opcje trybu pracy dla HDD SATA
1) sata as ide
2) sata as raid0

Kiedy mialem poprzednia plyte dysk pracowal jako sata, nie ide i nie raid.

Mysle ze problem moze tkwic w Biosie ktory jest z 2005 roku. Nie znalazlem
nowszej wersji bo ta plyta to oem dla NEC.

Czy macie jakis pomysl na rozwiazanie problemu? Chcialbym aby dyskiem
systemowym byl nadal moj WD 500 GB. Pozdrawiam.