Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Plyta MS-7168 cpu fan

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Plyta MS-7168 cpu fan
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 10 Aug 2015 19:40:53 +0200
Dnia Sat, 8 Aug 2015 08:47:38 -0700 (PDT), pkmail000@gmail.com napisał(a):

> Witam, Dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. Odswiezam temat
> poniewaz chce dodac kilka istotnych informacji. Przypominam konfiguracje:
> plyta MSI-7168 procesor A64 3200+ s939 ram 1 GB PC3200 Samsung hdd 500 GB
> SATA WD5000AAKS DVDRW PATA zasilacz Akyga 500W
>
> Jakis czas temu pisalem ze komputer nie bootuje z niczego. Przy
> podlaczonym dysku plyta zawiesza sie w momencie bootowania. Pojawia sie
> napis Checking nvram lub zaden i wisi.
>
> Po odlaczeniu dysku Sata komputer bootuje normalnie z napedu. Mam zamiar
> podlaczyc dysk PATA i zainstalowac system.

Oczywiście dysk SATA jest całkowicie sprawny?

> Zdaje sobie sprawe ze plyta ma juz okolo 10 lat. Kupilem ja na Allegro z
> mysla o uruchomieniu starego komputera. Moja poprzednia plyta to Gigabyte
> GA-K8NF9.
>
> W Biosie plyty MSI sa 2 opcje trybu pracy dla HDD SATA 1) sata as ide 2)
> sata as raid0
>
> Kiedy mialem poprzednia plyte dysk pracowal jako sata, nie ide i nie
> raid.

Możliwwości są dwie:
- kontroler SATA może pracować przy tym BIOS tylko w trybie emulacji IDE lub
RAID0 (nie wydaje mnie się)
- masz chyba coś nie tak z dyskiem.

(ciach…)

[ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby  ]
[ coś zrobić.                                             (JoeMonster.org) ]