Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAID i pytanko

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAID i pytanko
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Wed, 20 May 2015 21:41:27 +0100
On 20/05/15 18:14, Poldek wrote:
  ...:::WISKOLER:::... wrote:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Adam naskrobał(a):

Jak na razie użyszkodnik jest zadowolony, telewizor ładnie mu wykrył NASa,
filmy odtwarzaja sie prawidłowo, zdjęcia sobie też przeglądaja na TV.
Czego
chcieć więcej?

Przecież cały czas zawracałeś d.... o RAID, a teraz piszesz zupełnie co
innego. Zdecyduj się

Zawracałem dupę i nadal chciałbym pozawracać. Kupowałem tego Zyxela z myślą
o RAID0 i mozliwości konfiguracji takiegoż. Niestety stało się inaczej,
system (w Zyxelu) zrobił inaczej i zastosował JBOD. Użyszkodnik jest
zadowolony, bo ma dwa dyski spięte w jedna powierzchnię "prawie" 2Gb i jemu
już w zasadzie pasi wszystko. Mnie natomiast to meczy że możnaby połączyć
te dyski w RAID0 i to dałoby więcej niż ten JBOD.
Tyle doczytałem na Wiki.

W najlepszym razie użyszkodnik jest podłączony do tego NASa kablem gigabit
LAN, czyli ok. 120 MB/sek. maksimum. Więc RAID0 raczej wiele by mnie
przyspieszył, jeżeli w ogóle. Istotnie za to zwiększył by ryzyko utraty
danych - wystarczy awaria jednego z dysków i całość danych jest nie do
odzyskania. RAID0 jest dobry np. do montażu wideo, kiedy potrzeba obrabiać
duże ilości danych, ale lokalnie i jest zrobiona kopia zapasowa tych danych
na czymś bezpieczniejszym.
Jeżeli użyszkodnik łączy się z tym NASem przez WiFi, to w ogóle szkoda gadać.

Dokladnie.
Mam Zyxela i 2 dyski (w tym jeden eSATA) ale wole miec je jako oddzielne woluminy. Bezpieczniej, to raz, a dwa, w kazdej chwili moge jeden dysk odlaczyc. A dla innnych komputerow, telefonow i inych urzadzen w sieci i tak wszytko jest widoczne jak udostepnione katalogi (po sambie).
RAID0 to ja mam w PCecie.

Pozdrawiam