Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?
From: Abecoł <Abecol@abecolowisko.wieksze.w.pl>
Date: Sun, 22 Feb 2015 23:28:58 +0100
 666 wrote:

> Jakiej prędkości transferu plików (powiedzmy podawanej przez Total
> Commander przy operacjach kopiowania) powinniśmy się spodziewać mając sieć
> fast ethernet przy dość szybkim (2,13GHz) NAS?
> Pytam, ponieważ transfery są powolne, TC podaje szybkość kopiowania 5-8
> MB/s, a Task Manager podaje wysycenie sieci na poziomie 40-70%.
> Czy te wielkości są ze sobą zgodne (bajty i bity robią różnicę)?
> Oczywiście inne zmienne (szybkość dysku źródłowego, szybkość źródła usb
> 2.0/3.0, procesor komputera itp.) też mają wpływ, ale chwilowo je pomińmy
> i ograniczmy się do sieci.

1. Narzut protokołu jaki używasz. SMB jest wolniejszy od NFSa czy FTP.
2. Wydajność systemu dyskowego na obu komputerach + bufory/cache też robią
swoje.
3. Linux/Windows? Generalnie Bźdźindołsik nie wyrabia, prędkość na Linuksie
bywa znaaacznie wyższa niż na Bźdźindołsiku.
4. Producent karty sieciowej? IMHO nie ma znaczenia...
5. Total Commander jak każdy "zaawansowany" manager plików też dodaje swój
narzut, radziłbym wykonać pomiary jeszcze innymi programami.

Na 8139 spokojnie wyciągałem pod 11 MB/s na SMB i pod 12 na NFS. (serwer:
PIII 1GHz+1GB RAMu).
Obecnie na 1GB na AMD Phenom 1045T z szyfrowanymi dyskami + klientem i7-5820
(oba kompy 16 GB RAMu) wyciągam pod 88-90 MB/s na SMB. Ale zdarza się, że
coś nie wyrabia i prędkość spada do połowy (pewnie cryptsetup robi swoje).