Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
From: Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Date: 03 Feb 2015 18:59:48 GMT

> Ty sobie jaja robisz.
> Procesor nie przyspieszy, pamięć nie przyśpieszy więc
> nie będzie pracował szybciej. Szybciej się uruchomi.

Praktyka mówi coś innego - na A6 z SSD w moich zastosowaniach pracuje sie o
wiele lepiej i wygodniej niz na i5.

> "I co z tego że u ciebie inny windows na innej płycie z innym
> kontrolerem SATA oraz z innym procesorem rzeczywiście tak szybko
> wstaje ? "
> "A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie
> z i5 ? "

Odpowiadałem na to pytanie...

> Skoro to założenie było błędne to dlaczego w ten sposób
> zabrałeś głos w dyskusji ? Co innego chciałeś wyrazić pisząc
> jak to jest u ciebie na całkiem innym sprzęcie i dlaczego
> to zrobiłeś ?

Zeby pokazać ze bardzo czesto SSD daje ogromne przyspieszenie.
Jeżeli jednak twierdzisz, ze w pewnych konfiguracjach SSd takiego
przyspieszenia nie da to ja chetnie o rpzykładach w drugą strone poczytam.

> Jest.
> Ale dalej zostaje jeszcze cała masa innych gardeł które pomijasz.

Zajmowałes się kiedys logistyką?

> I tu dochodzimy do podstaw, to głównie od procesora zależy
> moc sprzętu i wszelkie RAIDy czy SSD poprawią ograniczenia
> w odczycie czy zapisie a szybkości wykonywanie operacji
> przez procesor nie zwiększą.
> Ale najłatwiej o tym zapomnieć. :(

Zalezy od zastosowań raczej...
Czasem wazniejszy bedzie ram...
Ale w opisywanym przypadku wiemy jaki bedzie procesor wiec on nie jest
zmienna.
Zmienna jest dysk.

> Wtedy jest najbardziej zauważalny.

> Wydaje ci się.
> Ja nigdy nie twierdziłem że SSD jest złem wcielonym, ja twierdziłem
> że nie zawsze jest sens go używać.

Ale tutaj dyskutujesz ze swoją teza...

> w tym konkretnym przypadku (pytanie wątkotwórcy) przydatność SSD
> zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili włączenia"
> czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz go wyłączał.
> Jak to będzie w przypadku płyty o którą ty spytałeś dochodzi
> niewiadoma na ile ta płyta zwolni osiągi dysku SSD.
> Ja tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić. Więc nie pytaj
> tylko sprawdź sam i nie wstydź się napisać co pokazały testy.

Czyli na c2d nie beda sie zdarzały przestoje pracy kompa zwiazane z
mieleniem programów po dysku?
Jak to mozliwe i dlaczego na moim A64 5700+ sie zdarzaja?