Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] LED a oczka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] LED a oczka
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 21 Jan 2015 17:59:32 +0100
21 stycznia 2015 14:49 Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w

:W dniu 2015-01-21 o 13:54, Marek pisze:
:
: >   (...)
: > 4 laptopy z tym sposobem sterowania jasnością podświetlenia (200 Hz)
: >   Łatwo to można sprawdzić w sklepie machając przed ekranem np. długopisem,
: > widać wtedy piękny efekt stroboskopowy (oczywiście jasność trzeba skręcić
: > na np. 30%).
:
: Te 200Hz to z kwarcu czy z kondensatorka? Może by tak wstawić inny o 4x
: mniejszej pojemności i problem z migotaniem zniknie?
:

Te 200Hz to (jak mi się wydaje) baaardzo duży zapas. Wszak standardowy sposób
wyświetlania filmów (co prawda: w dawnej technice) to circa 24 klatki na
sekundę, a jednak człek nie dostawał oczopląsu. Ja bym szukał innej przyczyny.
Otóż:
  —  może być tak, że nakładają się dwie (lub więcej) częstotliwości
(czegoś-tam), które wpływają na wyświetlanie obrazu. Nakładają się, a skutkiem
tego jest "dudnienie", czy też generowanie migotania, będącego superpozycją
owych składowych. Np. częstotliwości karty graficznej, z częstotliwością
matrycy. No, ale ja nie expert...

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!